lördag 21 februari 2015

Melodifestivalen 2015: Deltävling 3

Mellokväll igen. Idag har jag båda grabbarna med mig.

Nedan listas (som vanligt) kvällens bidrag efter min egen rankning.

1. Isa - Don't stop
Jag: Helt okej. Uppiggande och positivt. Jag blev glad av den.
Robin: Den var ganska bra. Hon var snygg.
Linus: Hon är så vacker!

2. Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri (manne leam frijje)
Jag: I det här framträdandet hände det saker. Det snöade och hängde änglar i taket ;) Och låten var härlig, det är ändå något "stort" över jojk tycker jag.
Robin: Den var bra. Men är det bara så här, ska han inte sjunga också?
Linus: Zzzzz... (somnat)

3. Andreas Weisse - Bring out the fire
Jag: Enformig låt, och det är något med Andreas Weise jag inte gillar, men absolut inte sämst ikväll.
Robin: Bra låt.
Linus: Bra.

4. Andreas Johnson - Living to die
Jag: Kanske inte världens bästa låt, och absolut inte världens snyggaste kostym, men han får ändå pluspoäng eftersom jag gillar honom och hans röst över lag (annars).
Robin: Rätt okej.
Linus: Skitdåligt.

5. Ellen Benediktsson - Insomnia
Jag: Låten var rätt lam, och framträdandet lämnade en hel del att önska. Det hände liksom inget.
Robin: Tråkigt faktiskt. Riktigt tråkigt.
Linus: Äcklig musik.

6. Kalle Johansson - För din skull
Jag: Glatt och varmt. Men ingen favorit. Kändes lite för amatör.
Robin: Vad snygg han var! Och han är bra också. Bra låt.
Linus: Ja han var snygg!!

7. Kristin Amparo - I see you
Jag: En vacker röst, men det räcker inte. Och jag är ju till 90% anti-ballad så...
Robin: Inget bra alls.
Linus: Såå dååålig! Jävligt dålig!



Så här gick det:

Till final:
Jon Henrik Fjällgren
Isa

Till andra chansen:
Andreas Weisse
Kristin Amparo

Utslagna:
5. Ellen Benediktsson
6. Kalle Johansson
7. Andreas Johnsson


2 kommentarer:

  1. Tyckte det var sämsta startfältet hittills. Men jag gillade Jon Henrik Fjällgren :)
    Och Andreas Johnsson var helt okej.
    Kristin Amparo har en bra röst men själva låten var inget vidare.

    SvaraRadera