torsdag 27 november 2014

Idag blev det faktiskt så

att jag gick emot mina julmustprinciper. Men så var jag på JULbord med två av kollegorna ikväll, och då får man ju ändå tycka att det är helt okej att dricka must till maten trots att det inte ens varit första advent än ;)

Julbordet var på Kungskvarnen i Borgvik och var årets julklapp från vår arbetsgivare Grums kommun. Tack för det, det var både gott & trevligt!

Det enda som inte var bra av det jag åt var köttbullarna som tyvärr var både torra och kompakta. Men i det stora hela var det bra mat. Revbensspjällen hade väldigt god smak och jag gillade även bl a den inkokta laxen. 

Så med denna försmak av julen och mitt lilla principsbrott, så känner jag att det nu är helt okej att låta juletiden börja komma. 
Nu är det fritt fram från och med nu ;)

3 kommentarer:

  1. Och jag fuskade förra fredan när Anna frågade om jag ville fika med henne medans hennes dotter red. Det blev en lussekatt *s*

    SvaraRadera
  2. Jag åt faktiskt julskinka till all helgona, men jag kallade det helgskinka så då gick det ju bra :P Men just musten håller jag alltid hårt på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ingen must för mig än heller :P

      Radera