söndag 30 november 2014

Första advent

I förmiddags var jag och Camilla en sväng på julmarknaden i Gruvan. Jag köpte en Bingolottos julkalender och nya ljus till adventsljusstaken. Egentligen köpte jag ljus till den på ICA igår, men när jag fick se de här så var det ingen tvekan om att de jag redan köpt skulle få ligga i skåpet istället ;)

Så fina! Men varför köpte jag inte TVÅ paket??


Sen tog vi lotter som Går'n sålde och otroligt nog så vann jag nåt :P 
Camilla vinner allt som oftast på allt möjligt, så hon vann självklart också. Man fick välja en vinst, så jag tog ett fint paket från Interiörboden och Camilla tog ett presentkort på fotvård.

Paketet innehöll en fin liten julkrans som hänger på ytterdörren nu.


När jag kom hem började jag stryka gardiner och satte upp i köket. Mina egna fina är som uppslukade av jorden, men jag lånade ett par av mamma istället och de blev nog till och med ännu bättre. Men som jag letade igår... En massa tid gick åt till det som jag kunde ha fått annat gjort på istället. Jag hittade iallafall min favoritmössa som varit borta ett par veckor, och killarnas gardiner som var borta ifjol... Alltid nåt.

Runt 13-tiden blev Linus hämtad av farmor, farfar och Robin (som sovit över hos dem) och de åkte ner till brandstationen som hade öppet hus. Jag och Peter städade och plockade med lite julsaker. Stakar och stjärnor hade vi fram när vi grejade igår.

I eftermiddag bjöd vi våra föräldrar på fika och firade både advent och Peters födelsedag. Han fyller inte förrän på onsdag, men då jobbar vi ju och Robin har sin dans så då hinns det inte med. Nästa helg kanske vi går på bio, för det är vad han önskar sig i present säger han, en bio med mig och killarna. Inget annat <3



Hoppas ni haft en trevlig Första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar